Hej Tokyo!

I lördags landade vi i Tokyo, efter ca. 11 timmar på flyget från Köpenhamn. Det kändes ganska konstigt och overkligt att vara tillbaka igen, troligtvis pga. jetlag och att man nu känner sig mer och mer "hemma" här i Japan. Vi möttes av en hel del sakura och även om blomningen är förbi sin absoluta "peak" så är det så vackert här nu under hanami-säsongen. Vi har haft fullt upp sen vi kom fram, men jag tänkte dela med mig av lite bilder från min iPhone. Vill ni se mer direkt och hänga med oss under resan så heter jag kjforsberg på instagram.

Vi hann med lite kaitenzushi, promenad och sedan middag med några japaner första kvällen, innan vi däckade på hotellet.

Vädret är tyvärr inte superbra. Regn, moln och ganska kallt har vi haft det. Men lite hanami-promenad i Naka Meguro och inomhusaktiviteter, som shopping på Nakano Broadway, har vi ändå lyckats med.

Igår skulle det bli strålande sol och över 20 grader, så vi tog oss till Kamakura igen. Efter lite otur (berättar om vad i ett längre inlägg) så fick vi se en massa fin sakura, trädgårdar och tempel. Verkligen en toppendag och underbart väder!

Nu måste jag sova, imorgon väntar nya äventyr i väldens största stad!

- translation -
This Saturday we landed in Japan and we've eaten sushi, looked at sakura, had dinner with Japanese friends and we're having a great time despite the bad weather. Yesterday the sun was shining so we went to Kamakura as a day trip, and it was great!

1 Julia Müller-Sandvik:

skriven

osis med otur, men det ser underbart ut!

2 FANTASYDINING-En blogg om temarestauranger och resor:

Oj vad hände då undrar man ju? Jaja.. bra att ni kom dit i alla fall. Glöm inte att njuta varje sekund nu :)

Svar: Inget allvarligt alls, vi hade lite otur med de ställen vi ville besöka..
Will do!

3 Daniella Chanelle:

alltså åh <3<3<3

4 Chris:

Hej
Tänkte flyga till Fukuyama med familjen om 1-2 veckor för att se sakura-blomningen. Är det för sent då? Vi trodde peaken skulle vara om c:a en vecka :-/
/Chris med familj

5 Malin:

skriven

Ja det är tur att det finns tusen inomhussaker att göra om det är dåligt väder ute :) Jätteroligt att se och läsa om nya resan. Trist att ni hade otur i Kamakura, men roligt att höra att det blev en bra utflykt ändå.

Svar: Ja, mycket kul finns det att göra. Men såklart vill man helst vara utomhus nu under hanami. Idag är det i alla fall sol igen!

6 Synne:

skriven

Så herlig! Jeg drømmer om å oppleve blomstringen i Tokyo. Gleder meg til å lese mer om turen deres! Kos dere!

Svar: Tack, det ska vi!
Ja hanami i Japan är verkligen en otrolig upplevelse. Lite otur hade vi i år, med vädret och tiden men 2010 var vi här under hela säsongen. Underbart!

7 ISA:

skriven

ha det så himla underbart nu!! drömresan för dig ju :))

Svar: Ja, verkligen! Det är vår 5:e resa till Japan dock. ^__^)

8 Ebi:

skriven

Ser ut som om att ni har det himla härligt :) Och som om ni hade bättre väder i början än vad jag fick nu när jag kom tillbaka :P

Svar: Jodå, det är fint! Men njae, det har varit regnigt och kallt (!!!) de första dagarna tyvärr... hoppas på bättring bästa vecka.

9 FANTASYDINING-En blogg om temarestauranger och resor:

skriven

Längtar efter att få läsa mer om er resa. Men jag vet själv att det är bättre att blogga när man kommer hem så att man kan göra det i lugn och ro. Jag hoppas ni har det fantastiskt!

Svar: Så kul att höra! Jag hade nog tänkt skriva ett par inlägg under resan, som förra gången. Men vi har haft så lite tid på hotellet.. Men snart så!
Nu börjar man känna att man promenerar otaliga km. varje dag i lite över en vecka.. men det finns fortfarande så mycket vi vill hinna med.
Tack!

10 Emma Hå:

skriven

Vilka härliga bilder! Tokyo verkar vara en väldigt spännande stad.

11 Maria Ekblad:

Men ååh får typ ont i magen av längtan när jag ser det här. Vill verkligen åka dit snart igen. :')

Svar: Hihi, känner likadant när ja läser bloggar och kollar Instagramkonton från Japan... >__<) När var du där? (kan ha frågat innan, sorry)

12 hmle. None:

skriven

Wow, tokyo ser verkligen magiskt ut!

Svar: Ja, jag tycker Tokyo är magiskt. Härligt om det framkommit i mina foton också :)